Lasten ja perheiden toiminta

Seurakunnan kasvatus tukee lasten kasvua ja kehitystä yhdessä perheiden kanssa. Olemme lapsia ja perheitä varten, järjestäen toimintaa tarpeita ja toiveita kuunnellen mahdollisuuksien mukaan. Järjestämme toimintaa ja tapahtumia sekä tilaisuuksia myös yhteistyössä eri tahojen kanssa.

Päiväkerho on tarkoitettu 3-5 -vuotiaille lapsille. Kerhoissa leikitään, askarrellaan, pidetään hartaushetki, lauletaan, syödään omat eväät ja tehdään kaikkea kivaa. Päiväkerhoon ilmoittaudutaan tästä linkistä.

Päiväkerho on lasta varten, hänen kasvunsa ja oppimisensa pesäpaikka. Päiväkerhon perustana on kristillinen ihmiskäsitys. Lastenohjaaja kohtaa lapsen sekä ainutlaatuisena yksilönä että vertaisryhmän tärkeänä jäsenenä.

Päiväkerho on monipuolista, lapsen kokonaiskehitystä tukevaa toimintaa. Kerhopäivä sisältää vapaata leikkiä ja ohjattua toimintaa, johon jokainen osallistuu kykyjensä mukaan. Lapsi kaipaa kavereita ja kasvaa yhdessä toisten kanssa. Lapsi oppii leikkimällä ja se onkin keskeisessä asemassa kerhoissa. Leikkitaidot kehittyvät ryhmässä. On hauskaa valita roolit, sopia leikinkulusta ja seikkailla kavereiden kanssa.

Hartaushetki on luonnollinen osa kerho-ohjelmia ja se toteutetaan mm. kirkkovuoden aiheiden mukaisesti. Hiljaisuus ja pyhyys hoitaa lasta. Kauneus koskettaa. Hiljentyminen, rukous ja yhteinen laulu tuovat turvallisuutta ja jatkuvuutta yhteisiin kokoontumisiin.

Perhekerho on lasten ja aikuisten avoin kohtaamispaikka, johon lapsi saa tulla yhdessä vanhemman tai muun häntä hoitavan aikuisen kanssa leikkimään. Keskiviikon kerhoissa tarjolla lounas. Omia eväitäkin voi tuoda. Toimintaa järjestetään yhdessä kunnan perhetyön kanssa.

Maanantain iltaperhekerhossa tarjolla iltapalaa ja kerhon päätteeksi pieni laulu/hartaushetki.

Lapsiparkki tarjoaa vanhemmalle mahdollisuuden viettää omaa aikaa ja lapselle leikkiseuraa. Lapsiparkki on tarkoitettu 2-6 -vuotiaille. Lapsiparkkiin ilmoittautuminen lastenohjaajalle.

Erityisesti lapsiperheille suunnattuja jumalanpalveluksia järjestetään säännöllisesti.

Lämpimästi tervetuloa mukaan seurakuntamme toimintaan!