Info ja asiointi

Kirkkoherranvirasto palvelee perhejuhlien, kuten kastetilaisuuden, häiden tai hautajaisten järjestämisessä. Virastosta hoidetaan kirkon, muiden seurakunnan tilojen sekä työntekijöiden varaus tilaisuuteen, sekä annetaan neuvoja ja ohjeita tilaisuuden järjestämistä varten. Viraston kautta tehdään myös muut varaukset erilaisia tilaisuuksia varten. Kirkkoherranviraston yhteystiedot löydät tästä linkistä.

Muonion seurakunta on siirtynyt 1.1.2022 alkaen Rovaniemen aluekeskusrekisterin jäseneksi. Se tarkoittaa, että sukuselvitykset, virkatodistukset ja avioliiton esteiden tutkinnat tilataan Rovaniemen aluekeskusrekisteristä, p. 016-3355200 (ma-pe 9-15), keskusrekisteri.rovaniemi@evl.fi Lisätietoja virkatodistuksesta löydät tästä linkistä.

Huomaathan, että sukuselvitys ja sukututkimus ovat eri asioita. Sukututkimusta varten tiedot tulee tilata kirjallisesti. Tilauksen voi tehdä joko tilauslomakkeella, sähköpostitse tai vapaamuotoisella kirjeellä. Lisätietoja saat Rovaniemen aluekeskusrekisterin sivuilta tästä linkistä.

Huomioithan asioidessasi, ettei meillä voi maksaa pankkikortilla.

Valikosta löydät tarvittaessa lisätietoja.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnat tallentavat jäsenistään tarpeellisia tietoja kirkon jäsenrekisteriin. Tietoja käytetään henkilön oikeuksien ja velvollisuuksien täyttämiseksi. Henkilötiedot ovat luottamuksellisia, eikä niitä voida luovuttaa ulkopuolisille, ellei siihen ole laissa määriteltyjä perusteita. Jäsentietojärjestelmää koskeva rekisteriseloste on saatavilla Muonion seurakunnassa. Tämä informaatiovelvoite perustuu EU-tietosuoja-asetukseen.

Aukioloajat

KIRKKOHERRANVIRASTO on poikkeuksellisesti suljettu 16-22.10. Virastoasioissa voi ottaa yhteyttä Enontekiölle ma klo 10–15, p. 040 770 2073, enontekio@evl.fi tai kirkkoherraan 044 021 5792, anu.toivonen@evl.fi

Kirkkoherranvirasto on avoinna maanantaisin klo 10-14 ja keskiviikkoisin klo 13-17.

Voit käydä paikan päällä virastossa tai ottaa yhteyttä puhelimitse 0400 642 949 tai sähköpostilla muonio@evl.fi

Kirkkoherranviraston ruskea ovi vaaleanvihreän puutalon päätyseinässä portaiden päässä
Tervetuloa asioimaan kirkkoherranvirastoon!