Seurakuntavaalit 2022

Muoniossa oli sopuvaalit, eli ehdokkaita oli yhtä paljon kuin valtuustopaikkoja.

Vaalilautakunta on vahvistanut tuloksen. Kirkkovaltuustoon on valittu seuraavat jäsenet:

Seurakunnan parhaaksi -lista: Taija Hemminki, Petri Sinikumpu, Mika Niemelä, Pasi Tikka, Johanna Soutukorva, Helena Suomaa, Kimmo Mäki, Ulla-Maija Kangosjärvi, Eliisa Soutukorva, Juha Niemelä, Airi Sinikumpu, Aleksi Herranen, Priitta Pöyhtäri-Trøen.

Yhdessä parhaaksi -lista: Virpi Kurki ja Juha Särkijärvi.

Iloa ja siunausta luottamustoimeen!

Seurakuntavaalit järjestetään neljän vuoden välein. Vaaleissa valitaan luottamushenkilöt nelivuotiskaudelle. Luottamushenkilöt päättävät seurakunnan asioista. Ääni seurakuntavaaleissa on ääni kirkon ja seurakunnan tulevaisuudelle.

Luottamushenkilöillä on valtaa oman seurakunnan ulkopuolellakin. He valitsevat edustajat kirkolliskokoukseen, joka on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon ylin päättävä elin. Samoin he valitsevat edustajat hiippakuntavaltuustoihin, jotka linjaavat kirkon työtä hiippakuntatasolla. Seuraavat kirkolliskokousvaalit toimitetaan vuonna 2024.

uskottu toivottu rakastettu seurakuntavaalit