Tietoa järjestön tai muun seurakunnan riparille meneville

Rippikoulu koostuu kolmesta jaksosta:

• seurakuntaan tutustumisen jaksosta
  • intensiivijaksosta (leiri- tai päivärippikoulumallinen)
  • konfirmaatiosta

Seurakuntaan tutustumisen jaksosta vastaa kotiseurakunta, ja intensiivijaksosta ja konfirmaatiosta se järjestö tai seurakunta, jonka rippikouluun olet menossa.

Rippikouluun ilmoittautuminen tapahtuu aivan samoin, kuin niilläkin, jotka käyvät koko rippikoulunsa Muoniossa. Täytä siis ilmoittautuminen netissä, kun saat postissa kutsun rippikouluun.

Seurakuntaan tutustumisen jaksolla osallistut

• neljään jumalanpalvelukseen (yksi jouluaikana eli 1. adventista loppiaiseen, ja yksi pääsiäisaikana eli palmusunnuntaista 2. pääsiäispäivään, ja muut kaksi haluamanasi aikana)
  • neljään itse valitsemaasi tilaisuuteen (jumalanpalvelus, hartaus, kaste, avioliittoon vihkiminen, hautajaiset, seurat, kauneimmat joululaulut, nuortenilta ym.)

Tee jokaisesta käynnistä tällainen viesti:

• Ota tilaisuudesta tai paikasta selfie tai kuvaa lyhyt video, jossa itse näyt
  • Kerro missä paikassa ja tilaisuudessa olet
  • Kerro lisäksi vähintään kaksi havaintoasi. Ne voivat liittyä esimerkiksi tilaisuuden kulkuun, tunnelmaan, tapahtumiin, läsnäolijoihin, musiikkiin, tai johonkin, mikä kiinnitti huomiosi.

Lähetä kukin viesti nuorisotyönohjaajalle, puh. 040 578 4176. Tammikuun 2024 loppuun numerossa vastaa Katja (katja.nuuhkarinen@evl.fi) ja siitä eteenpäin Eltsi (elina.m.heikkila@evl.fi)

Lähetä kaikki viestit viimeistään 2.6.2024.

Kun olemme saaneet tiedon, että seurakuntaan tutustumisen jakso on suoritettu, lähetämme sinulle kotiin todistuksen. Se annetaan rippikoulusi leirijakson toteuttavalle taholle.

Diakoni / Nuorisotyönohjaaja

Virkavapaalla 31.1.2024 asti