Perheen juhlat

Elämän taitekohtiin liittyvät juhlahetket voivat olla luonteeltaan iloisia tai haikeita. Seurakunta on läsnä arjessa ja juhlassa, ilon ja surun hetkinä.

Alla olevista valikoista löydät tietoa perhejuhlien järjestämisestä. Kirkkoherranvirasto auttaa valmisteluissa alkuun, ja sitä kautta varataan seurakunnan tilat ja työntekijät juhlaa varten.

Ota yhteyttä

Kun perhejuhla tulee ajankohtaiseksi, ole yhteydessä kotiseurakuntaan! Kirkkoherranvirasto ja seurakunnan työntekijät ovat sinua varten.

Tiesitkö?

Isänmaan juhlavuonna 2017 soitimme juhlakellot jokaisen sellaisen jumalanpalveluksen päätteeksi, jossa luettiin kastetun lapsen nimi esirukouksen yhteydessä. Juhlavuosi tuli päätökseen, mutta kellojensoittoa päätimme jatkaa!

Kirkonkellot soittavat monenlaisia viestejä. Sanomakellot kuuluttavat suruviestiä. Vihityt ja konfirmoidut soitetaan juhlakellojen myötä matkaan. Ehtookellot soivat lauantai-iltana merkiksi siitä, että pyhä alkaa. Sunnuntaina kellot kutsuvat jumalanpalvelukseen - ja joinakin pyhinä ne siis myös kuuluttavat uuden elämän ja kasteen lahjan ilosanomaa: "Tulkaa ja katsokaa Jumalan töitä. Hän on tehnyt meille suuria tekoja." (Ps. 66:5)