Oulun hiippakunnan lähetysjuhlat

pe 8.9. klo 17.30 – su 10.9. klo 15.00

Muonion kirkko

Lapland Hotel Olos

Tervetuloa Oulun hiippakunnan lähetysjuhlille Muonioon!

Oulun hiippakunnan lähetysjuhlat järjestetään tänä vuonna Muonion tunturimaisemissa parhaaseen ruska-aikaan. Vuosi 2017 on merkittävä: reformaatiosta on kulunut 500 vuotta, Muonion kirkon rakentamisesta 200 vuotta ja Suomen itsenäistymisestä 100 vuotta. Lähetysjuhlat ovatkin osa Suomi 100 -juhlavuoden tapahtumia Muoniossa.

Lähetysjuhlat järjestetään syksyllä vuosittain eri seurakunnissa Oulun hiippakunnan alueella. Tapahtumaan osallistuu vuosittain noin 1000 eri kävijää. Muonioon odotamme saman verran osallistujia.

"Sinun luonasi on elämän lähde" (Ps. 36:10). Juhliemme teemana on Lähde. Toivomme, että saat päivien aikana tulla pulppuavan lähteen äärelle ja virvoittua Jumalan Sanasta sekä lähteä matkaan iloiten.

Muonio sijaitsee Suomi-neidon kainalossa. Tänne pääsee E8-tietä etelästä ja pohjoisesta, sekä tietä 79 idän suunnasta. Matkaa Oulusta on n. 400 km, Kilpisjärveltä n. 200 km ja Rovaniemeltä n. 230 km. Tapahtumien pääpaikkana on Lapland Hotel Oloksen auditorio, Olos Polar Center. Tapahtumia on myös kirkossa, seurakuntakodilla, Vaeltajan ristillä Olostunturissa ja Ruotsin puolella Muodoslompolon kirkossa. Juhlien kartan löydät tästä.

Juhlat alkavat perjantai-iltana klo 17.30 tulokahveilla kirkolla ja päättyvät sunnuntaina auditoriossa klo 13 alkavaan lähetysjuhlaan. Juhlien ohjelman löydät tästä.

Yhteistyössä mukana: Suomen Lähetysseura, Suomen Pipliaseura, Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys, Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys, Lähetysyhdistys Kylväjä, Medialähetys Sanansaattajat, Kirkon Ulkomaanapu, Lähetysyhdistys Rauhan Sana ja Uusheräys. Juhlien esiintyjät löydät täältä.

Majoitusta tarjoavat kampanjahintaan Lapland Hotel Olos, Lomamaja Pekonen sekä Särkijärven Majat. Muonion majoituspaikoista löytyy tietoa täältä.

Ruokailun järjestää Lapland Hotel Olos. Tarjolla on keittolounas lauantaina klo 11-17 ja sunnuntaina klo 11-16. Hinnat: aikuiset 10 €, 3-14v. 8 € ja alle 3-v. 0 €, ruokaliput ylähotellin vastaanotosta.

Ruokailun lisäksi ulkona on seurakunnan järjestämänä lähetyskahvila.

Muonion seurakuntaradio,Tunturien kirkko, lähettää ohjelmaa lähetysjuhlilta lauantaina klo 10 alkaen taajuudella 89,3 MHz.

Lähe Lähetysjuhlile, sinua ootethaan!

Muonion seurakunta

Lapin rovastikunta

Oulun hiippakunta

• Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille